Tuesday, March 29, 2011

do you care to donate 1 dollar?




sahabat saya perlukan sumbangan material dan doa KITA semua=).

maklumat lbh lnjut :


''salam..kawan2..kmaren aku pi mlwt shahir.alhamdulillah..ni gambq aku ngn dia.dia leh gelak lg bila aku dok buat lwk.siap boleh angkat tgn wat peace lg.hehe.dia nmpak kuat..semangat dia pon kuat..aku ada pesan kat dia jgn putus asa.n dia ckp dia xkan putus asa..tp tatau la kan,acmna prasaan dia kat dlm.dia redha ngn sakit dia.tapi dia nak berjuang tuk trus sehat.dia rindu kwn2 smua.dia kirim slm kat kita semua.n ckp tma kasih..perkembangan stakat ni,bahagian kiri badan shahir lumpuh,juz dok tas katil tu jala..bahagian kpla y operte tu bengkak.mata pon dh boleh bukak.aku ckp ngn mak dia.doc ckp jenis cancer y shahir ni jns y agresif..wlupon dah dua kali bedah buang ktumbuhan tu,tapi still ada lagi y xleh buang,so doc nak laser y kecik2 tu..cumanya y kesian sbb mak ayah shahir gilir2 jaga dia.ulang alik dari kedah tiap2 minggu.femly pon xleh mai mlwt,sbb jauh.mak shahir baru baik breast cancer,ayah dia ada asma.xdak org len dah y leh jaga,mak ayah dia ja..sedih kot bila tngok mak dia dah tua2 jaga anak muda lagi,.bantuan kewangan xdapat lg..so dah bnyak duit hbs mak ayah dia dok ulang alik kedah klntan.kalau kita leh bagi duit sorang spluh ringgit pon aku rasa ok gak.bleh la tolong kaver duit tiket mak ayah dia..pastukan,.bila aku ckp ,kwn2 smua kirim slm kat shahir,smua syg shahir,semua dok doa bg shahir cpt sehat ,so shahir kena kuat,,mak dia ckp alhamdulillah..syukur shahir ramai kwn hat dok doa ..mak dia hrp kita semua xputus2 doakan shahir,n trus bagi semangat kat dia..time nak balik tuh aku peluk mak dia,mak dia nangis,ya Allah,,sebak gila..so,tu jala y aku leh kongsi sket2..n aku hrp bleh la ada sapa2 urus bab nak bg sumbangan duit sikit kat femly shahir.\sbb dia bknla org senang,mak ayah dia xgheja pon.at least lehla kita tolong sikit2 kan..pastu sapa y free pi la mlwt dia..bagi dia syok sikit..hehe..okess..tu ja =)'' (Madihah Mohd Fakhirudin,2011)


he's an active student,used to be Oraetor's league (school debate team) and PRS. too bad to see him laying semi-paralyzed now.suffering from brain tumor.

if anyone with paypal account want to donate, feel free to send it to fhyna_1910@yahoo.com 
walaupun xkenal ke,xsalah kn membantu? even 1dollar would not hurt much. anggaplah ianya salah satu sumbangan ikhlas untuk yang memerlukan.terima kasih kpd tgn yg menghulur,hanya Allah dpt mmbalas kemurnian hati kalian=)

reason2 untuk menyumbang:
1) sedekah jariah
2) setiap penyakit ada ubatnya kecuali mati. mgkin semua nmpk keadaan dia kritikal tp there's always hope.
3) a dollar equal to RM3.02 . currency berganda
4) syg penulis blog

6 comments:

  1. uuuu.. aku nak bagi... tapi taktau camna..
    aku tak pernah transfer duit ke malaysia.. :(

    ReplyDelete
  2. Baru je nak cdg sape2 kwn die buat paypal. Lg murah n jimat.^^

    ReplyDelete
  3. anne,hantar la kt aku,currency will be converted.
    as:tula,ak terfikir je,lmbt bertindak = =

    thanks to all.

    ReplyDelete
  4. Biha: ko taw kan lagi senang kalau korang buat account paypal malaysia yg connected dengan bank malaysia. charge berkurangan. Tak yah nak waste so much money for charges tu semua.

    ReplyDelete
  5. bihah,aku pos link kt status aku eh.-lina

    ReplyDelete